Pārlekt uz galveno saturu
Trīs krāsaini ratiņkrēsli (zaļš, zils un oranžs) ir izkārtoti telpās uz baltas grīdas, fonā redzami pārvietojamie skrejriteņi un cits aprīkojums. Izskatās, ka vide ir izstāžu zāle vai medicīnas preču veikals.

Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centrs ievieš kupona metodi: skaidrāks un ātrāks ceļš pie tehniskā palīglīdzekļa

Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centrs attīsta vēl vienu tehniskā palīglīdzekļa kompensācijas veidu – kupona metodi, lai cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem būtu vieglāk un ātrāk saņemt valsts apmaksātu tehnisko palīglīdzekli, padarot procesu mazāk birokrātisku, bet draudzīgāku pakalpojuma saņēmējam. Jaunā pieeja papildina līdzšinējo sistēmu, nodrošinot iespēju saņemt nepieciešamo palīglīdzekli tuvāk dzīvesvietai un sev ērtākā veidā.

“Mūsu centra darbs virzās uz to, lai tehnisko palīglīdzekļu sistēma kļūtu cilvēkam tuvāka un saprotamāka. Mēs attīstām pieeju, kur cilvēks ir aktīvs savas izvēles dalībnieks, nevis tikai saņēmējs. Mūsu mērķis ir veidot kvalitatīvu pakalpojumu, kas katram posmam ir pārdomāts un cilvēkam pielāgots, nodrošinot reālu atbalstu ikdienā,” uzsver NRC “Vaivari” valdes locekle Zoja Osipova.

Kupona metode ir jauns tehniskā palīglīdzekļa kompensācijas mehānisms, kas piedāvā cilvēkiem ar funkcionēšanas traucējumiem plašākas izvēles iespējas un ērtāku pakalpojuma saņemšanas kārtību. Līdz šim publiskajos iepirkumos bieži izvēlējās vienu konkrētu palīglīdzekļa modeli – klients no vienas puses saņēma nepieciešamo atbalstu, bet tika ierobežots izvēlē. Turklāt šis process bija laikietilpīgs un smagnējs, un uzvarēja galvenokārt zemākās cenas piedāvājums. Savukārt kupona metode dod iespēju izvēlēties starp vairākiem pakalpojuma sniedzējiem, kas kvalificējušies noteiktiem kvalitātes kritērijiem un nodrošina arī ārstniecības personu iesaisti. Cilvēks pats var izvēlēties sev piemērotāko risinājumu — ņemot vērā funkcionalitāti, ērtumu un individuālās vajadzības — kupona vērtības ietvaros, kas nosaka summu, līdz kurai valsts sedz palīglīdzekļa izmaksas. Piemēram,  cilvēkam nepieciešams rollators, viņš saņem kuponu ar noteiktu vērtību. Ar šo kuponu viņš var doties pie jebkura no kvalificētajiem pakalpojuma sniedzējiem, izvēloties sev piemērotāko rollatoru, piemēram, vieglāku, regulējamu vai ar papildu funkcijām.

“Mūsu uzdevums ir palīdzēt atrast un pielāgot piemērotāko risinājumu, nevis vienkārši izsniegt tehnisko palīglīdzekli. Kad palīglīdzeklis ir tieši atbilstošs, cilvēks atgūst kustību brīvību un drošības sajūtu,” skaidro Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centra Rīgas Nodaļas  vecākā fizioterapeite Laura Slavinska

Lai saņemtu tehnisko palīglīdzekli vispirms ārstniecības persona sagatavo atzinumu par nepieciešamo tehnisko palīglīdzekli E-veselībā. Cilvēks iesniedz iesniegumu Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centrā klātienē vai elektroniski, saņem pakalpojumu sniedzēju sarakstu, izvēlas sev ērtāko variantu, uz vietas pie pakalpojumu sniedzēja tiek veikta vienreizējā iemaksa, un palīglīdzeklis tiek izdots īpašumā ar garantiju un pakalpojumu sniedzējs nodrošina pēcgarantijas remontu.

Par kupona metodi var izlasīt Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu mājaslapā www.vtpc.lv/kupons (vtpc.lv). Kupona metode tiek īstenota Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma projektā “Tehnisko palīglīdzekļu pieejamības sekmēšana”. Projekta periods ir 2025. gada 1. janvāris līdz 2026. gada 30. jūnijs un tā mērķis ir līdz perioda beigām izsniegt vismaz 10 474 palīglīdzekļus personām ar funkcionāliem traucējumiem visā Latvijā. Kopējais finansējums ir 8 113 526 € (no tiem 7 196 909 € ANM un 916 617 € valsts budžets (PVN)).

NRC “Vaivari” Komunikācijas un mārketinga nodaļas vadītāja Kristīne Ķēniņa Jurēvica
E-pasts: kristine.kenina-jurevica@nrc.lv | Tālr.: 25449699

No šī brīža visus jautājumus un informācijas pieprasījumus varat ērti saņemt, sazinoties ar mūsu jauno vienoto Zvanu centru!

Zvanu centra tālrunis:

66958555

Darba laiks: darba dienās no plkst. 9.00 līdz 18.00, bet brīvdienās no plkst. 10.00 līdz 18.00.